کارشناس فوتبال ایران گفت آیین نامه جدید سازمان لیگ باید به گونه‌ای تدوین شود که چرخه را به سمت تولید بازیکن به گردش در آورد.
 
به گزارش راسخون، مجید جلالی در گفتگو با مهر، در خصوص کاهش میانگین سنی لیگ برتر فوتبال و اقداماتی که سازمان لیگ در همین راستا در آیین نامه نقل و انتقالات جدید خود می تواند انجام دهد، گفت: ما در این خصوص جلسات زیادی را با مسئولان سازمان لیگ برگزار کرده ایم که در این نشست ها راهکارهای خوبی نیز ارائه شده است.
 
وی در همین خصوص افزود: آیین نامه جدید سازمان لیگ باید به گونه ای تدوین شود که چرخه را به سمت تولید بازیکن به گردش در آورد البته قوانینی که تدوین می شود باید برای باشگاه ها جنبه تشویقی داشته باشد نه تنبیهی و بازدارنده.
 
سرمربی پیشین تیم تراکتورسازی تصریح کرد: البته با توجه به موفقیت ها و نتایجی که باشگاه هایی همچون فولاد و نفت تهران در لیگ سیزدهم به دست آورده اند باعث شده تا نگرش جدیدی در مسئولان باشگاه ها برای روی آوردن به بازیکنان جوان ایجاد شود. البته تیم ها ممکن است برای این جوانگرایی خود در یک مقطع کوتاه زمانی، به ویژه در آغاز لیگ هزینه نیز بدهند.
 
جلالی تصریح کرد: مربیان فوتبال ما  نیز به نوعی حق دارند تا در گرایش به بازیکنان جوان با احتیاط رفتار کنند چون در این فوتبال کسی نگاهی به آینده ندارد و اکثر مسئولان باشگاه ها فقط به دنبال کسب نتیجه هستند بنابراین مربیان حق دارند که روی کار خود ریسک کمتری کنند.
 
وی تاکید کرد: ما در این راستا به سازمان لیگ پیشنهاد کرده ایم که در آیین نامه نقل و انتقالات جدید برای لیگ چهاردهم ، تعداد 21 بازیکن بزرگسالی که هر تیم لیگ برتری می تواند داشته باشد به 19 بازیکن کاهش پیدا کند. این موضوع بدان معنا است که شاهد هشت درصد جوانگرایی در تیمها خواهیم بود.
/2759/